Szex kam Mi az a Brainturbo? Hogyan működik? Teszteld az agyad! Nyelvvizsga Cikkek Nyelviskolák Központ
Iskolásoknak
Diploma előtt
Munka mellett
Nyugdijasoknak
Mindenkinek

ÁLLÁS, MUNKA, HIVATÁS!


VÉLELTLENÜL SZERENCSÉVEL vagy TUDATOSAN SIKERRE ORIENTÁLVA?

Te melyiket választanád? Ha véletlenül szerencsével, akkor sok sikert Neked! 
Ajánlatunk viszont; „Találj Állást Tudatosan”; ha ezt választod, segítünk Neked! Motiváció, önéletrajz, interjú. Mi lenne, ha nem a több tucat interneten fellelhető ötletből kéne kiválasztanod, hogy Hozzád mi illik/passzol/neked mi a legmegfelelőbb? Mi lenne, ha valaki segítene Neked felderíteni az erősségeidet, amire támaszkodhatsz? 

Küldözgeted az önéletrajzodat, de nem kapsz rá visszajelzést? Rendre elutasítanak, de nem tudod, hogy miért? Gondoltál már arra, hogy segítséget, felkészítést vegyél igénybe álláskeresésben?

Ha igen, teljes szervizzel állunk rendelkezésedre!

Brainturbo az állásinterjúra való felkészítés idegen nyelvű részét végzi, de összedolgozunk érted egy személyi edzővel, értsd trénerrel, aki akár azt is elmondja, hogy merre indulj el. Olyan trénerrel, aki kizárólag Rád figyel, Veled foglalkozik!

Mit szólsz hozzá?

Ha ez kell Neked, illetve ezt választod, akkor jelentkezz be egy ingyenes próbaórára, az üzenetbe írd be, légy szíves: "felkészítés állásinterjúra"


2016-12-17 07:02:11
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



Újra itt a karácsonyi akció!


Lepj meg valakit, vagy akár magadat karácsonyra nyelvtanulással, cserébe a Brainturbo is meglep téged!

További részletek: www.brainturbo.hu/karacsony


2016-12-02 11:12:22
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



SIKERES NYELVVIZSGA – UGORD MEG!


A sikeres vizsgához természetesen a nyelvtudásod szintje a legfontosabb, de igen sok múlik azon is, hogy valaki tud-e jól vizsgázni, vagy pedig félve, ügyetlenül, a vizsgázás technikájában járatlanul fut neki a feladatnak.

Legelőször is ismerd meg a kiszemelt nyelvvizsga központ módszerét és vizsgaanyagát, sőt ezek alapján válaszd ki a neked leginkább megfelelőt.

Persze aztán alaposan készülj fel a vizsgára.

Előre gondold át, hogy mit tudnál elmondani magadról, a családodról, az iskoládról vagy a munkádról, a kedvenc időtöltésedről, filmedről, ételedről és az olyan témákról, mint például a sport, az utazás vagy a közlekedés. Ki is dolgozhatsz előre válaszokat és akár meg is tanulhatod többé-kevésbé szó szerint azokat. A vizsgán ugyan valódi kommunikáció zajlik és nem elég betanult szövegeket felmondani, de ezek az „előre gyártott panelek” sokat segíthetnek abban, hogy legyen miből kiindulnod és építkezned a beszélgetés során.

Fontos lelkileg is felkészülni! 

Ki kell alakítanod magadban azt a képességet, hogy helyettesíteni legyél képes azt, amit nem tudsz azzal, amit tudsz! Vizsgáztatók (ma már és általában) is arra kíváncsiak, hogy mit tudsz és nem arra, amit nem tudsz.

Ne blokkolj le, ha rájössz, hogy valamit rosszul mondtál és főleg ne skatulyázd be magad emiatt negatívan.

Az interjú során próbálj ne csak igennel vagy nemmel, hanem több mondattal, részletesen válaszolni a kérdésekre. A beszélgetés nem kötött, a menetét terelheted neked kedvező irányba. Felvethetsz újabb szempontokat, említhetsz érdekességeket. Ha nem érted pontosan a kérdést, nyugodtan kérdezz vissza.

A kép leírásakor a lényeges dolgokra koncentrálj, ne vessz el fölösleges részletekben. Ha a képen látható dolgok nevét tudod az adott idegen nyelven, akkor lehetőleg ne foglalkozz velük, próbáld azokat kikerülni a feladat megoldása során. Ha valami igazán lényeges dolog neve nem jut az eszedbe, akkor viszont meg kell próbálnod körülírni azt más szavakkal – érdemes ezt is előre gyakorolni. Legyél kreatív és nyogodtan kalandozz el egy-egy látható dolog kapcsán, ha biztos vagy a témában. Menet közben ha lehet, ne állj meg egy-két mondat után kérdésekre várva. A vizsgáztató természetesen segítő kérdéseket tesz fel ilyenkor, ha szükséges, de még jobb, ha te tudsz magadtól tovább beszélni.

A szituációs párbeszédnél ne zavarjon meg, ha a feladat magyar nyelvű utasításából esetleg nem mindent tudsz kapásból lefordítani. Itt nem fordítás a feladat, hanem az adott szituációs helyzet minél életszerűbb megoldása. Nem nagy baj, ha nem tudsz mindent pontosan kifejezni, nyugodtan próbálkozhatsz egyszerűsítésekkel, körülírásokkal is. Semmiképpen ne ijedj meg, még akkor sem, ha esetleg éppen a szituáció kulcsszava nem jut eszedbe, valahogy azért biztosan tovább tudsz menni a beszélgetésben és a vizsgáztató is segíteni fog. Ez általában a vizsga legszabadabb, legkreatívabb, legfelszabadultabb része, ahol igazán életszerűen mutathatod meg, hogy képes vagy szinte bármilyen helyzetben angolul kommunikálni. Ez az a készség, amelyre a vizsga után, a vizsgabizonyítvány birtokában, a mindennapi életben leginkább szükséged lehet.

Ha érdekel a Brainturbo hogyan készítene fel, akkor jelentkezz be itt: http://www.brainturbo.hu/ingyenes-probaora


2016-11-25 18:12:34
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



FANTASZTIKUS NYELVTANULÁSI MÓDSZER!


Gyors nyelvtanulás: szemfényvesztés, vagy tudomány?

A nyelvtanulásról az a tapasztalatunk, hogy fárasztó, lassú és végtelen magolással jár. Irigykedve néztük azokat, akik könnyen és játszva tanultak nyelveket. Vannak olyanok, akik úgy váltanak egyik nyelvről a másikra, mint mikor mi az időjárás után elkezdünk a közlekedésről beszélni. Mi a titok? Nem adottság kérdése, csak a jó módszert kell ismerni.

Az ‘50-es években a bolgár Georgi Lozanov (1926-2012, neurológus, pszichiáter, pszichológus, kutató) hosszasan kutatta a jobb és bal agyfélteke működését és bebizonyította, hogy sokkal hatékonyabb a tanulás, ha a két agyfélteke szinkronban dolgozik.

Mindenki tudja, hogy a gyerekek sokkal gyorsabban tanulnak, mint a felnőttek. Mint a szivacs, úgy szívják magukba a tudást. A gyerekek 1-5 éves koruk 90%-át ilyen alfa állapotban (tudatállapot dominanciában) töltik. Ekkor képesek arra, hogy szó szerint játszva tanulják meg anyanyelvüket, sőt, többnyelvű családban több nyelvet is elsajátítanak egyszerre. 

Az alfa állapotban tanult ismeretek az agy hosszútávú memóriájába vésődnek be, ezáltal nehezen törlődnek ki.

Az a kérdés, hogy hogyan tudnak a felnőttek alfa állapotba kerülni, hogy ugyanolyan hatékonyan tanuljanak, mint a gyerekek?

A Brainturbonál egy ingyenes próbaórán -többek között- ez is kiderül!

„Pontosan egy héttel ezelőtt bukkantam rá az Önök tanulási módszerére, amelyet rendkívül egyedinek találok. Azóta már részt vettem egy ingyenes próbaórán is, amely szintén nagyon felkeltette érdeklődésemet. Rendkívüli érzés volt mindazt átélni, amit ott tapasztaltam. Már a bemutatkozó óra is nagy hatást gyakorolt rám. Azóta is a fejemben van a memorizált szöveg, pedig még előhívó órán sem vettem részt. Mindig is érdekelt a nyelvtanulás (kisebb-nagyobb sikereim voltak az elmúlt évek során) és ehhez fogható fantasztikus módszerrel még nem találkoztam.”

http://www.brainturbo.hu/ingyenes-probaora


2016-11-18 19:26:51
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



Én szeretlek, ezért elmondom Neked;
Lehet idegennyelvet tanulni kemény munka nélkül is!


Csak Veled, csak Neked, csak Érted!

Az idő itt valóban csak Neked dolgozik, haladhatsz saját időbe-osztásod és igényeid szerint, ott, ahol Neked a legkényelmesebb! Akkor kezded el, amikor Te akarod és olyan szinten, ami Számodra a legmegfelelőbb. Kezdő, vagy újrakezdő vagy, az teljesen mindegy. Nagy tervek megvalósítása előtt felkészítés a választott idegen nyelvből, például állásinterjúra, iskolai felmérőre, szintezőre, sokszor vagy turista, külföldre mennél dolgozni, idegen nyelvűek kerültek a családba, nyelvvizsgázni szeretnél… Te mondod meg és mi teljesítjük a kérésedet! Igényeid ismeretében összeállítjuk és javaslunk egy személyre szabott képzési tervet, amely alatt elérheted a célodat.  A javaslatunkhoz képest természetesen képességeid, szorgalmad, elfoglaltságod szerint haladhatsz akár gyorsabban és persze lassabban is, de ekkor sem maradsz le. Szíves figyelmedbe ajánljuk például, hogy teljesen friss és vadonatúj speciális tematikával rendelkezünk a legjobb kezekből, amely az angol és német középfokú nyelvvizsgára készít fel.

Ha eddig még nem találtad meg a számodra a legmegfelelőbb lehetőséget, akkor a Brainturbot feltétlen próbáld ki ingyen.

Egyéni órák mellett választhatsz 2-3 fős tanfolyamot is a „Brainturbo learnteam”  keretében, ha hozod magaddal a barátodat / munkatársadat / rokonodat. Ilyen esetben költségeidet megoszthatod!

Én szeretlek Téged!


2016-11-11 12:47:39
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



AGYUNK SOKKAL TÖBB MINDENRE KÉPES, MINT AZT GONDOLNÁNK…


Az agyunk sokkal több információt raktároz el, mint képzelnénk. Olyan dolgokat is megjegyzünk, amiket tudatosan nem is vettünk észre. A kérdés már csak az, hogyan kell ilyen tudást megszerezni, illetve hogyan lehet ezt a tudást aktivizálni?

Már régóta tudott tény, hogy agyunk képességeinek csak elenyésző hányadát használjuk ki (Einstein 10%-os kihasználtságról beszélt), hogy ez a legbonyolultabb, legkevésbé ismert működésű szervünk és hogy a tudatalattink egy olyan mély kút, amely gyakorlatilag életünk minden egyes eseményének lenyomatát tartalmazza. De hogyan kerülnek be oda az információk?

Két féle úton tudunk ismeretekre szert tenni: egyrészt a felfogásunkkal, a megértésünkkel, értelmezéssel, tanulással a rövid távú memórián keresztül illetve másrészt a „rövidebb úton”, amikor az észlelt dolgok, események egyből a tudatalattinkba épülnek be. 

Történt már veled olyan, hogy egy veszélyre (visszacsapódó ágra, repülő rovarra) hamarabb reagált a tested (becsuktad a szemedet), mint a tudatod? Ha oldalról érkezik egy kamion, a periférikus látásod akkor is figyelmeztet a veszélyre és félreugrasz, ha nem fogalmazódik meg benned pontosan, hogy egy több tonnás vasmonstrum robog feléd. Az agyad sokkal több információt gyűjt be, értékel, elemez és raktároz, mint azt el tudnád képzelni! 

Na de a kérdés; mi lenne akkor, ha minden olyan dolgot, információt, amit a tudatalattink irtózatos sebességgel és pontossággal magába szippant, „elő tudnánk venni” és valós tudásként lennénk képesek használni! Illetve van e ilyen módszer, ami így tudna bennünket megtanítani az általunk kívánt ismeretre?

Sokan kutatták a területet, de az összes szakember közül kiemelkedett egy, aki konkrét módszert is talált a nem-tudatos tudás aktiválásra: Paul R. Scheele. Ő fejlesztett ki azt a technikát, amely révén például egy könyvet „átpörgetve”, az úgynevezett fotóolvasás módszerével beépítve (2 másodperc per oldal sebességgel!) majd speciális módon aktiválva elképesztő sebességgel és mélységben lehet könyveket elolvasni, tartalmukat magunkévá tenni.

Hihetetlen ugye, pedig nem kamu, hanem igaz!

Ezen az úton jár a Brainturbo is! 

A tudatalattidat aktivizálja az idegen nyelv gyors és hosszú távú elsajátításának feladatába.


2016-11-05 11:32:54
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



AGYHULLÁMOK ÉS A TANULÁS


A témában biztosan a TOP1 kategóriába tartozik a 2007-ben “Az év ismeretterjesztő tudósa” címet is elnyerő  Freund Tamás az agykéreg működésének nemzetközi szinten (Brain-díjjal) elismert tudósa,  a Magyar Tudományos Akadémia alelnöke, az MTA Kísérleti Orvostudományi Kutatóintézetének igazgatója. Az agykutatás az elmúlt néhány évtizedben olyan óriási technológiai és koncepcionális fejlődésen ment keresztül, ami most már betekintést enged olyan egészen komplex, magasabb rendű idegműködések megértésébe, mint pl. a tanulás és a memóriafolyamatok.

Mindezekért a magasabb rendű idegműködésekért az agykérgünk a felelős. Az agykéregben működő közel 100 milliárd idegsejt komplex hálózatai valósítják meg cselekedeteink megtervezését és levezénylését, de itt keletkeznek eredeti új gondolataink, és itt társulnak különböző érzékszervi és motivációs impulzusokkal.

Hihetetlenül izgalmas világ ez, melyre valószínűleg sokan kíváncsiak vagyunk, de most részese is lehetünk egy előadásnak, amely során egy fantasztikus tudású professzor közérthető nyelven vezet be bennünket az agykutatás, az agykéreg és az idegsejt-hálózatok rejtelmeibe, így egy újabb “tudományos ismeretterjesztő csemegének” lehetünk tanúi. A Széchenyi-, Bolyai- és Prima Primissima-díjas dr. Freund Tamás agykutató professzor előadásában az agyhullámok, a tanulás és a kreativitás összefüggéseinek rejtelmeibe vezet be bennünket. Az előadás helyszíne: IH Rendezvényközpont, Szeged, Felső Tisza-part 2., időpont november 22-e kedd 18.00 óra.

Persze nem mindenki mehet el Szegedre, hogy ott legyen ezen a rendkívül izgalmas előadáson, de eljőhet hozzánk, valamelyik Brainturbo Nyelvlaborba és megismerheti ezen tudomány gyakorlati felhasználásának szabadalmaztatott módját, történetesen az ő agyhullámai és az ő saját tanulása közötti viszonyt, illetve az alacsony frekvenciás agyhullámok tanulást segítő, támogató jótékony hatását. Ha elnyeri tetszését és épp aktuális egy idegen nyelvtudás megszerzése számára, akkor élvezheti is ennek egyedülálló előnyeit. Bejelentkezés itt: http://www.brainturbo.hu/ingyenes-probaora

*a fotón Fekete Dávid, aki a Brainturbo Győr Laborunkban tanult


2016-10-31 08:01:12
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



VÁLTOZIK A NYELVVIZSGA!


A nyelvvizsgák kritériumait egy kormányrendelet szabályozza, amelytől nem térhetnek el a központok, bár a feladatok terén van mozgásterük. A vizsgán a vizsgázóknak mind a négy nyelvi részt teljesíteniük kell, ezek az olvasást, az írást, a hallást és a beszédet mérik. Már négy különböző szinten, belépő-, alap-, közép- és felsőfok, lehet nyelvvizsgát tenni, ezek az Európai Unió által meghatározott kategóriák. A nyelvvizsgaközpontok inkább utóbbi hármat szokták felajánlani, mivel azoknak van piaci értékük.

Jellemzően középfokú nyelvvizsgára van szüksége a tanulónak egy-egy népszerűbb szakon a magyar felsőoktatásba való belépéshez, így jelentős előnyt tudnak szerezni azok a diákok, akik felsőfokú papírral rendelkeznek. Viszont a tanulók motiválása szempontjából hasznos lehet az első két szint is.

Évente sajnos körülbelül 10 ezer olyan fiatal jön ki az egyetemekről és a főiskolákról, aki nyelvvizsga hiánya miatt nem kap diplomát.  Néhány év múlva ennél is komolyabb változás áll be a nyelvvizsgákkal kapcsolatban. 2020-tól ugyanis már csak  

– legalább – középfokú nyelvi papírral lehet majd bekerülni a felsőoktatásba.

De már idén, a novemberi vizsgaidőszaktól kezdve is változások lesznek a nyelvvizsga rendszerben. Az Oktatási Hivatal akkreditációs előírása novembertől valamennyi magyarországi nyelvvizsgaközpontnak előírja, hogy minden nyelvi készséget legalább két feladattal kell mérnie. Így minden nyelvvizsga feladatszerkezete megváltozik kisebb-nagyobb mértékben novembertől, de nem egységesen. Tehát novembertől érdemes még inkább körülnézni az elérhető nyelvvizsgaközpontok között, és információkat beszerezni, hogy a legtesthezállóbbat választhassuk ki magunknak.

Például ezt írja magáról a BME;

1. 2016 novembertől minden vizsgarendszerünkben könnyebb lesz komplex nyelvvizsgát szerezni!

Komplex nyelvvizsgára jelentkezés esetén az egyik részvizsgához (pl. szóbeli) tartozó készségeken elért eredmények kompenzálhatják a másik részvizsgához (pl. írásbeli) tartozó készségeken elért eredményeket. Példa:

 

Részvizsga

Készségek

Vizsgázói 
eredmény

Kimenet

Eddig

2016. novembertől

Írásbeli

Olvasáskészség

57%

sikertelen írásbeli részvizsga

 sikeres komplex vizsga

Íráskészség

57%

Szóbeli

Beszédkészség

63%

sikeres szóbeli részvizsga

Beszédértés

63%

 

 

Mivel a fenti példában összesítésben a vizsgázó komplex nyelvvizsga eredménye 60%, ezért komplex vizsgája annak ellenére is sikeres, hogy az egyik részvizsgán (írásbeli) nem érte el a 60%-ot.

A készségenként elérendő minimum 40% nem változik.

Komplex vizsga esetén továbbra is kiállítható bizonyítvány részvizsgánként (szóbeli ill. írásbeli típusú bizonyítvány) abban az esetben, ha összteljesítményed a négy készségen ugyan nem éri el a 60%-ot, de az egyik részvizsgán igen. 

2. Miért frissebbek általános nyelvvizsgáink? Mert

  • mindhárom szinten (B1, B2, C1)
    • a beszédértés 2. feladatát, ahol állításokról kellett eldönteni, hogy igazak-e vagy hamisak, lecseréltük háromopciós feleletválasztós feladattípusra
    • az íráskészséget az eddigi egy helyett immár két feladattal mérjük
    • a kétnyelvű B1 általános vizsgán két újtípusú olvasáskészség és közvetítés feladat szerepel

3. Miért modernebbek gazdasági és műszaki nyelvvizsgáink? Mert mindhárom szinten (B1, B2, C1)

  • egynyelvűvé tettük a vizsgát, azaz nincs több közvetítési-fordítási feladat
  • csupán egy nyelvtani feladatot kell megoldani
  • a nyelvtani feladat megoldásához is használható szótár

4. A frissített vizsgarendszer mintafeladatsorai elérhetőek: http://www.bmenyelvvizsga.bme.hu/hu/letoltheto_feladatok/vizsga_elott

 

Nálunk felkészülhetsz, de előtte ki is próbáhatod: http://www.brainturbo.hu/ingyenes-probaora


2016-10-22 13:42:21
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



HALLOTTÁL RÓLA?
A VÉR ÉRZI A ZENÉT!


Eddig is éreztük, sőt tudtuk, de most már bizonyított is! A vér, illetve a vércsepp érzi a zenét! Példátlan  kísérletnek indult, szenzációs felfedezés lett belőle. A stuttgarti egyetem két fiatal kutatója,
Anette Kolb és Katharina Sinner friss vért cseppentetek fekete alapra és bekapcsolták a nagy felbontású kamerát .

Miután a csepp nyugalmi állapotba került, lépes szerkezete is kirajzolódott a szélen nagyobb a közepén kisebb üregekkel. Ezt követően bekapcsolták a CD lejátszót, méghozzá jó hangosan.

Egy könnyed zongoradarabbal kezdték a vér szórakoztatását, és a csepp szinte azonnal reagált a hanghullámokra. Jól láthatóan besűrűsödött a szerkezete, mintha valamilyen művészi igényű szőttes lett volna. És jött a hevimetal. Dübörgött a dob, és bömböltek a torzított gitárok, a vércsepp pedig szó szerint szétesett. Kis híján elemeire bomlott a szerkezete. A rendhagyó kísérlet igazolta, hogy szervesebben hallgatunk zenét, mint ahogy gondoltuk volna. Nemcsak fülünk, hanem testnedveink is részesei a muzsika hatásának, élvezetének.

A stuttgarti kutatók olyan kérdéseket vetett fel, hogy például a vércseppeken kirajzolódó minták miként hatnak a testre. Lehet-e terápiás kezelésre használni ezt a jelenséget? De a hanghatással való manipulálás és befolyásolás lehetősége is érdekesnek tűnik. Manfréd Spitzer orvosprofesszor és Bernd Köplin mérnök is beszáll a vérpezsdítő kutatásba. A zene hatalma A zene hat a lélegzésre, a vérnyomásra, az immunrendszerre, a hangulatra, befolyásolja az emésztést. Gyógyító erejét sokféleképpen felhasználják az orvosok. Az egyik hamburgi klinikán nehéz műtét előtt Chopin zongoraszonátáinak segítségével oldják a feszültségét. Máshol Dvorzsákra esküsznek. A jól megválasztott muzsika az aneszteziológusok szerint is sokat javíthat a beteg állapotán. Hatására rendeződik a szív ritmusa, csökken a vérnyomás, lassul az anyagcsere, gyengül az izomtónus. Mindez csökkenti a félelem- és fájdalomérzetet.

A zene erejét nem csak gyógyításra, hanem tanulásra és sok minden másra is fel lehet használni. Washington államban az ázsiai bevándorlók észrevehetően gyorsabban tanulják meg az angol nyelvet, ha tanítás közben Mozart zenéje szól. A kanadai Edmonton városában a nyilvános tereken Mozart vonósnégyesei szólnak a hangosbeszélőből a zaklatott járókelők megnyugtatására. Kiderült: még a kábítószer-kereskedelem is lanyhult a zene hatására. A japán Ohara szeszfőzdében Mozart melódiái mellett készül a rizspálinkához az élesztő. A szakértők szerint különlegesen jó a minősége....

Gyere el hozzánk, tapasztald meg, hogy is van ez a Brainturbo technológiában; http://www.brainturbo.hu/ingyenes-probaora


2016-10-10 13:32:47
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



OLÁH GERGŐ is a BRAINTURBOT VÁLASZTOTTA!


 

Tudod miért, mert kipróbálta és nagyon bejött neki!

 http://www.brainturbo.hu/ingyenes-probaora


2016-09-28 19:10:14
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



BRAINTURBO NYELVOKTATÁS MITŐL GYORSABB ÉS HATÉKONYABB


A nyelvtanulási folyamat kvázi három főszereplője; a tematika, a módszer és nem utolsósorban maga az ember. A Brainturbo abból indult ki, hogy a három szereplő közül az ember a legfontosabb, ami voltaképp a kulcsa az egésznek. Induljunk ki abból tehát, hogy a nyelvtanulás alapja a tanulni kívánó, tudásvággyal rendelkező ember.
Tudatállapot
Az agyunk nem csak egy „ritmusban” dolgozik, hanem különböző tevékenységek mögött, vagy eredményeképpen különböző ritmusok, tudatállapot dominanciák a jellemzőek rá.
Az agyi tevékenységet vizsgáló EEG (elektro-enkefalogramm) kódrendszere megkülönböztet: beta, alfa, theta, delta, stb. agyi hullámokat.
Elalvás előtt, közvetlenül ébredés után, vagy ha csak úgy elmerengünk, elrévedünk napközben 7-13 impulzus/másodpercre “lassul” az agy hullámtevékenysége – ezt hívják (a hullám neve alapján) alfa állapotnak, pontosabban alfa-dominanciának, mert ilyenkor is vannak egyéb agyhullámok is, csak alfából van a legtöbb. Ilyenkor a jobb agyfélteke aktívabb lesz. Más publikációk szerint ez 7,5-13, illetve 8-14 Hz.

  • Bizonyos állapotban irányítani tudjuk testi folyamatainkat és a tanulási, gondolkodási folyamatunkat és mindez mellett a tudatalattiban lévő információkhoz is hozzá tudunk férni ébrenléti állapotban. Ez az állapot az alfa állapot.
  • Alfában hozzuk meg a számunkra előnyös, jó döntéseket, itt van a tolerancia, az elviselés és az elengedés is. Itt a legmagasabb az IQ. Ezen a szinten tudjuk “megfogni a talajt” – tudatosan lenni és tenni, “két lábbal állni a Földön”.
  • Az erős kreativitással rendelkező emberek alfa-szinten oldják meg problémáikat, ezáltal jóval könnyebben és hatékonyabban hajtják végre mindennapi feladataikat.
  • Ekkor termeljük a legtöbb energiát és igen erős befolyása van testünk egészséges működésére.
  • Az alfa állapot lecsillapítja a pszichét, csökkenti a krónikus fájdalmakat, a magas vérnyomást, a káros stresszel és a korral járó változások mellékhatásait.
  • Az alacsonyabb frekvenciájú agyhullámok és az agyféltekék közti színkronizáció többszörösére emeli az agy befogadóképességét. A tudatban lévő gátlások feloldódnak, megnyitva az utat afelé, hogy az agy újra tudja szervezni önmagát és hatalmas mennyiségű információt, legyen képes integrálni. Az agy „ilyen tréningje” során megvalósul a kreatív és alkotóerejű gondolkodás, az információ bevitelének sebessége megnő, javul a koncentrációképesség.

A Brainturbo az un.: labor órákon stimulálva előidézi, kontroláltan fenntartja és kihasználja az agy alacsony frekvenciás tudatállapot (alfa, théta) dominancia előnyeit, aktivitását. Ezeken az órákon a Brainturbo agyunk mindkét féltekéjében annak „hosszú-távú” memória részébe (képben és hangban) többször ismételve valósággal „lehorgonyozza” a tananyagot. A másik órán, az un.: tanár/tréneri órákon, pedig előhívja és begyakorolja, beszédkészségben megköti.http://www.brainturbo.hu/ingyenes-probaora


2016-09-20 21:03:01
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



NYELVTANULÁS „H” vagy „B”, MELYIKET VÁLASZTOD?


H-egyéni foglalkozás -ha van egyáltalán- horribilis áron 
B-egyéni foglalkozás megfizethető, sőt versenyképes áron
H-az órák fix időpontokban vannak, illetve maximálisan alkalmazkodnod kell
B-hozzád alkalmazkodik, rugalmas időbeosztás és változtatható
H-ha egy órára nem tudsz elmenni, azt nem, vagy csak nehezen tudod pótolni
B-ha mégsem tudsz megjelenni, nem maradsz le
H-a megfeszített tempó miatt egy-egy óra után teljesen kifáradsz
B-relaxációs állapotban tanulhatsz
H-azt tanulsz, ami a kiválasztott tankönyvben van
B-rád, személyre szabott tematika, amire használni akarod az idegen nyelvet
H-hogy jussál is valamire, általában hosszú kurzusok
B-egy kurzus 40 órát jelent – optimálisan 5-10 hét
H-a megszerzett tudás felszínesebb, rövidtávú 
B-a technológiából adódóan eleve hosszútávú 
H-sok az önállóan elvégzendő otthoni házi feladat, szótanulás, nyelvtani szerkezet begyakorlása
B-nincs magolás, házifeladat, persze gyakorolni kell
H-folytonos számonkérés, feleltetés, tesztírás, kikérdezés
B-rengeteg tréning, beszédgyakorlat
B vagy H döntsd el!
Ha B, akkor Brainturbo! - klikk ide: http://www.brainturbo.hu/ingyenes-probaora


2016-09-12 11:23:45
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



A BRAINTURBO MÁR VESZPRÉMBEN IS!


Rengeteg érdeklődő keresett meg bennünket az elmúlt időben, hogy mikor lesz elérhető a Brainturbo Veszprémben. Örömmel tudatjuk mindenkivel, hogy előre láthatólag már hónap végétől, mert reméljük, hogy a belső kialakításban résztvevő szakemberek tartják ígéretüket.

Tehát már szeptember október fordulójától nyitva!

Legyél Te is az elsők között és élvezd a nyitás óriási kedvezményeit!

Egy ajánlás a számodra, ráadásul egy közeli város Brainturbo Iskolájából, ígérjük a technológia, a minőség és a színvonal ugyanaz lesz Veszprémben is;

„Angol tanulmányaimat a Brainturbo székesfehérvári iskolájában tavaly augusztusában kezdtem meg. A korábbiakban számtalanszor kerültem olyan szituációba, amikor a környezetemben lévők jelentős része – számomra is érdekes témákról – angolul társalgott. Egy részét ugyan értettem a mondanivalójuknak és nagyon szerettem volna bekapcsolódni a beszélgetéseikbe, de a nyelvi és kommunikációs hiányosságaim ezt megakadályozták. Elhatároztam, hogy a következő találkozásunk alkalmával már én is aktív részese leszek a társaságnak, és talán ez volt a legerősebb motivációm, ami elindított a nyelvtanulás irányába. A kilencedik – kihangsúlyozom kezdő – angol leckénél jártam, amikor újra találkoztam a társaimmal és számomra is meglepetésszerűen és egész egyszerűen, gondolkodás nélkül kapcsolódtam be a társalgásba. Számomra ez volt az igazi siker és eredmény, amit a Brainturbo módszer adott. Jó szívvel ajánlom mindenkinek a székesfehérvári nyelviskolát, mert a magabiztos tudás megszerzésén túl elmondhatom, hogy igazán remek embereket ismertem meg az oktatók és szervező kollégák személyében egyaránt.”

Jelentkezz itt: http://www.brainturbo.hu/ingyenes-probaora


2016-09-02 17:42:32
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



NE TÖKÖLJ A NYELVTANULÁSSAL !


Ne tökölj a nyelvtanulással, mert később csak gondod lesz belőle, ráadásul most 25.000 Ft kedvezményt kapsz.

 

 

Tudtad?

Bármit is tanulsz vagy majd később csinálsz, nyelvtudás nélkül vajmi keveset, vagy semmit sem ér!

  • most kezdtél angolul, vagy németül tanulni, de szeretnél gyorsabban haladni?
  • beszélsz már egy idegen nyelvet, de az iskolába, ahová jársz, nem elég intenzív a nyelvi program?
  • nem épp hagyományos tanulásra, otthoni magolásra gondolnál?
  • szeretnéd, ha csak Veled foglalkoznának?
  • szeretnéd, ha nem lenne több házi feladatod?
  • szeretnéd, ha időbeosztásodat nem kellene módosítani?

Ha valamit még szeretnél gyere, és mondd el, de mindenképp próbáld ki a Brainturbot ingyen!
Ha beiratkozol, most kurzusodhoz 25.000 Ft*-ot kapsz tőlünk! 
Ha magaddal hozol egy felnőttet, a kedvezmény rá is érvényes lesz!

Ha felnőtt vagy és már dolgozol, akkor hozz magaddal egy iskoláskorút – ez már bónusz!

Ja! - előtte térítésmentesen ki is próbálhatod, jelentkezz, jelentkezzetek itt:  http://www.brainturbo.hu/iskolakezdes


2016-08-06 17:24:51
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



TANULÁSI FORRADALOM JÖHET


Július 17-étől egy héten át Budapesten zajlik a legkomolyabb nemzetközi memóriakutatási konferencia, az ötévente megrendezett International Conference on Memory (ICOM), ahol 1100 szakember, köztük a világ legjegyzettebb memóriakutatói beszélnek majd mindarról, amit aktuálisan az emlékezetről tudni érdemes.

Mostanra elég sokat lehet már tudni arról, hogyan végzi az emlékezést az idegrendszerünk. Gyakorlatilag darabkákból építi össze azt a képet, amit keresünk ilyenkor: az idegrendszer különféle hálózatai nem kész emlékeket tárolnak, hanem töredékeket és információrészleteket, az emlék pedig csak az előhívás során jön létre. Az idei konferencia egyik szervezőjével, a BME Kognitív Tudományi Tanszékének munkatársával, az MTA Nemzeti Agykutatási programjának kutatócsoport-vezetőjével Racsmány Mihállyal a 444.hu beszélgetett erről.

Azt, hogy az emlékek jelentős részben az első előhívás alkalmával jönnek létre, megerősítette a 2008-ban a most szintén Budapestre érkezett Henry L. Roediger Jeffrey D. Karpicke-vel közösen a Science-ben publikált kísérlete is, ami mára már világhírű lett.

Racsmány elmondása szerint a pedagógiában a legtöbben a tanulás folyamatát még mindig úgy képzelik el, hogy amikor tanulunk az az, amikor próbáljuk bevinni, mintegy kódolni a magunk számára az információt. Ha pedig később ellenőrizni akarjuk, hogy mennyire voltunk sikeresek, akkor például kitöltünk egy tesztet.

Biztos sokan vannak most az olvasóink között olyanok, akik anno tanulmányaik során többször tantárssal, baráttal, vagy ismerőssel tanultak együtt. Na tessék itt a tudományos világ válasza, sőt igazolás arra, hogy milyen jól tették ezt, merthogy egymást folyamatosan emlékeztetve haladtak a megtanulandókban.

Az előbb említett kísérletben arra jutottak a kutatók, hogy az előhívás, azaz a tanulás után mondjuk egy kitöltött teszt, nem egy ellenőrzési pont, hanem maga az a cselekedet, vagyis maga a tanulás, ami létrehozza az emléket, vagyis a tudást. Kísérletükben amerikai egyetemistáknak kellett megtanulniuk szuahéli szavakat. Volt, akinek hagyták, hogy számos alkalommal elolvassa a szavakat, hagytak időt a memorizálásra és csak utána kérdezték ki őket, míg a diákok egy másik csoportjának pár olvasás után neki kellett ülnie egy tesztnek.

A tapasztalat az volt, hogy akik húsz-harminc alkalommal is elolvashatták a szólistát, közvetlenül a tanulás után sokkal jobb tesztet írtak, mint azok, akiknek csak pár alkalom állt a rendelkezésére. Viszont egy hét múlva, amikor vissza kellett menniük, azok, akik az előhívást gyakorolták, sokkal jobb eredményt értek el.

Tehát ez a valódi tudás, a másik csak egy felkészülés szintű képesség lehet!

Több, mint valószínű ezért érzi több egyetemista hosszú tanulmányi után úgy, hogy szinte nem tud semmit, aztán az életben kapott feladatok végzik el -sokszor sok gyötrelem árán- az emlékeztetéseket, vagyis fejeztetik be a tanulást.

 A pedagógia, a hagyományos oktatás az első emlékeztetést csak ellenőrzésre alkalmazza (feleltetés, dolgozat), nincs még olyan szisztematikus oktatási programja, ami arra menne rá, hogy folyamatosan elő kell hívatnunk valakivel a bevitt információt.

Tanulási forradalom kell ehhez?

A Brainturbonál nem, már több, mint tíz éve így van ez, gyere el próbáld ki ingyen; http://www.brainturbo.hu/ingyenes-probaora


2016-07-26 12:12:07
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



AGYFELTÖLTÉS!
Nyelvtudás agyfeltöltéssel


Manapság már semmi sem lehetelten, illetve a korábban a lehetetlenek tűnő dolgok száma mára már erőteljesen csökkent. Persze ronthatja ezt a tendenciát, hogy nagy számban keletkeztek, keletkeznek viszont újak.

Agyfeltöltés műveletet továbbra is egy korábban tejesen újonnan kifejlesztett és  szabadalmaztatott számítógép által vezérelt, egy nagyon speciális és hatékony, sőt talán esztétikusnak is mondható eszközrendszer segítségével végezzük el. Ön megmondja nekünk, hogy milyen idegen nyelvet szeretne, természetesen a választhatók közül, mi pedig a körülményekhez, adottságaihoz mérten a legoptimálisabb szintre töltjük fel az agyát az adott nyelvből. De nem bízzuk csak Önre ennek használatát, gyakorlását, hanem úgy frissen minden részét egy-egy teljes órán át a valósággal Önbe nyúzzuk. Na ne vegye szó szerint ezt a nyúzást, mert a technológiánk lényegéből fakadóan folyamatosan találkozik majd sikerével, rendkívüli módon örülni fog ennek a kivételes és egyedülálló procedúrának.

Ha Ön úgy érzi és mi is úgy értékeljük, hogy nagyjából már elsajátította az adott nyelv, adott részének készségszintű használatát és sürgető szükségét érzi annak, hogy még további részek ismeretének birtokába jusson, akkor egyszerűen megyünk tovább. Ha például állás interjúra, vagy épp külföldre -dolgozni, nyaralni- készül, vagy diplomáját szeretné átvenni, vagy csak egyszerűen az életre készül és már mindenki mondja; idegen nyelvtudás nélkül már szinte lehetetlen, akkor mi betöltjük az agyába. Bónusz szolgáltatásként mellesleg Önnel mindig előre egyeztetett időpontokban történik mindez, tehát egyáltalán nem rúgjuk fel megszokott életvitelét, független attól, hogy dolgozik, vagy tanul, vagy épp egész nap ráérne bármire. Bónusz plusz szolgáltatásként relaxálhat, mentesülhet a mindennapi feszültségétől és rendszeresen találkozhat saját előre haladásával. Sokszor lesznek vidám helyzetek, tréfás történetek, bölcs idézeteket és talán pajzán viccek is és közben elsajátítja és begyakorolja a kívánt idegen nyelvet.

Minek bajlódna hosszú, unalmas és fáradtságos olvasgatással, tanulással, hagyományos módszerekkel. Nálunk csak kiválasztja és mi azt betöltjük az Ön mélyen tisztelt agyába. Ennek a módszernek az is az előnye, hogy egyáltalán nem fáj és egyáltalán nem szenvednek tőle. Ha most meglódult a fantáziája, hogy mi mindenre lenne még így szüksége, akkor el kell keserítenünk, merthogy nem foglalkozunk (még egyenlőre) mással. De nem árulunk „zsákba macskát” , jöjjön el és próbálja ki ingyen: http://www.brainturbo.hu/ingyenes-probaora


2016-07-15 11:54:23
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



BÉBIBUMM, X, Y, Z GENERÁCIÓK ÉS A NYELVTANULÁS


Tari Annamária szakpszichológus, pszichoterapeuta a munka világában a különböző generációk, pontosabb „Vajon mekkora az X, Y és Z generációk közötti szakadék a munkaerőpiacon?” című konferencián  egy történettel indította előadását. Amikor sétált hazafelé, megfigyelt három utasra váró taxist: a harmincas éveiben járó sofőr az ölében egy laptoppal facebookozott, a negyvenes egy mini tévét nézett, a hatvan év körüli férfi pedig keresztrejtvényt fejtett. Mindannyian a generációjukra jellemző szórakozást választották üres óráik eltöltésére.

Ketyeg közöttünk a generációs bomba?

Lásunk egy történetet; beviharzik az irodába a huszonéves, két perc alatt megold egy problémát, amin előtte napokig dolgoztak, majd ha nem tetszik neki valami, tovább lép. A negyvenes éveiben járó X-generációs kolléga kisebb sokkot kap az ifjú titán elképesztő gyorsaságától és lendületétől, a nyugdíj előtt álló bébibummos nemzedék pedig nem is érti, miért kell felrúgni minden szabályt, mi az, hogy nem tisztelik a főnököt, és fülhallgatóval a fülükben öt dolgot csinálnak párhuzamosan. Hasonló helyzetek nap mint nap előfordulnak a munkahelyeken. És közben már ott toporog az ajtóban a Z-generáció, amelyik még az Y-nál is sokkal gyorsabb és öntörvényűbb, ezért egyre sürgetőbb, hogy hátrányból előnnyé kovácsoljuk a generációs különbségeket.

A Brainturbonál nincs generációk közötti különbég, illetve nem jelenik meg. Nem kell tartania senkinek sem, hogy generációs presztízse bármilyen módon is megmérettetik, csorbát szenved, vagy esetleg épp alul marad. Ráadásul a jövő technológiája és minden korosztálynál, sőt azon belül is kivétel nélkül az egyénre, tehát mindenkinél saját magára szabott.

El tudod képzelni kedves olvasó, míg minden fejlődik és ha Te esetleg épp nyelvtanulásom törőd a fejed, még mindig alternatíva lehet nálad egy hagyományos módszer. Persze, mert az iskolás éveid sorozatában ilyenképp erősen meghatározott vagy.  De például ma egy olyan eszközt tartasz a kezedben, amin menet közben telefonálhatsz, levelezhetsz, információkat gyűjthetsz be- és adhatsz közre, tanulhatsz, rendelhetsz, vásárolhatsz, TV-nézhetsz, rádiót hallgathatsz, sőt filmeket nézhetsz, vagy épp a kiválasztott zeneszámodat élvezheted, akár a Föld másik oldaláról és a lista egyáltalán nem teljes. De nem csak ez, hanem minden más fejlődött és igen gyorsan fejlődik is körülötted.

Akkor a nyelvtudás megszerzésének módja miért nem?

Tarts lépést saját magaddal, válaszd a jövő technológiáját! Ha előtte ki akarod próbálni, jelentkezz be egy térítésmentes bemutató órára az általad kiválasztott Brainturbo Laborba, ahol szeretettel várunk.

http://www.brainturbo.hu/ingyenes-probaora


2016-07-08 13:42:44
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



A Brainturboról egyszerűen, közérthetőbben.
Riport a FIXHD TV műsorából



2016-07-01 11:00:00
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



TÖBB EZER DIPLOMÁT MEGINT NEM VEHETNEK ÁT, TEHÁT HAJRÁ MAGYAROK A NYELVTANULÁSBAN IS!


Több mint 26 ezer diploma ragadt bent az egyetemeken és a főiskolákon az elmúlt három évben amiatt, mert hiányzott az oklevél megszerzéséhez szükséges nyelvvizsga-bizonyítvány – derült ki az Oktatási Hivatal adataiból. Évente 8000-9000 diploma nem adható ki amiatt, mert hiányzik az oklevél megszerzéséhez szükséges nyelvvizsga-bizonyítvány. A felnőttképzésben nyelvet tanulók száma az elmúlt tíz évben durván a harmadára esett vissza.

 

Oktatási Hivatal tájékoztatása szerint 2013-ban összesen 8284-en tettek sikeres vizsgát úgy, hogy nem volt meg a nyelvvizsgájuk, ebből körülbelül 7200 volt az alapképzésben, valamennyivel több mint ezer a mesterképzésben részt vett hallgatók száma. Az elmúlt két évben tovább nőtt a kiadatlan oklevelek száma: 2014-ben 8500, tavaly pedig 9354 diploma ragadt bent az intézményekben.

Nyelviskolák Szakmai Egyesületének alelnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy a felnőttképzés keretében nyelvet tanulók száma az elmúlt tíz évben durván a harmadára esett vissza. Az úgynevezett OSAP-jelentés adatai azt mutatják, hogy míg 2006-ban körülbelül 150 ezren voltak, akik nyelvtanfolyamon vettek részt, jelenleg nagyjából 60 ezer főt tartanak számon. A visszaesés azonban nem azt jelenti, hogy a lakosság szerint nincs szükség a nyelvtanulásra. Sajnos a gazdasági válság hatásai máig érzékelhetők, az emberek kénytelenek bizonyos oktatási, kulturális szolgáltatásokról lemondani. A nyelvtanulás is ilyen „luxuscikk” lett – véleményezte ő.

Az utóbbi években a közép-magyarországi régióban csökkentek a lehetőségek, például azáltal, hogy már nem lehet üdülési csekket nyelvtanfolyamra beváltani. A nyelviskolákban a szeptember-október számít a „főszezonnak”, a másik kiemelt időszak pedig az év eleje. Nyáron elsősorban általános és középiskolások vesznek részt a nyelvi kurzusokon.

De azt is tapasztalhatjuk néhány éve, hogy  ebben az időszakban nagy számban érkeznek nyelvtanfolyamokra olyanok, akiknek még hiányzik a szükséges bizonyítvány a diploma megszerzéséhez és ezt még most frissen teljesíteni szeretnék. Ők többnyire a vizsgaidőszak végét követően iratkoznak be valamilyen intenzív nyelvtanfolyamra és néhány hét alatt teljesíteni szeretnék, ami eddig elmaradt.

Tehát kedves diákok és diplomások; „hajrá magyarok!” és a válaszható lehetőségek közül még az EB alatt se hagyjátok ki a Brainturbot;  http://www.brainturbo.hu/ingyenes-probaora


2016-06-24 11:14:16
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



FILMNÉZÉS ÉS A NYELVTANULÁS


Miért van az, ha megnézünk egy filmet, akkor akár saját magunkat is elkápráztathatjuk azzal, hogy mi mindenre tudunk visszaemlékezni és milyen részletességgel tudunk dolgokat feleleveníteni. Szinte bármikor újból és újból levetíthetjük a filmet belül, a saját magunk számára. Aztán ha e mellett a tanulásra, az elsajátítandó tananyagra gondolunk, akkor meg rögtön az jut az eszünkbe, „jaj Istenem!”- milyen nehéz dolgom lesz, hogy minden fontos dologra visszaemlékezzek, aztán szépen megküzdünk ezért, ki rövidebben, ki hosszabban.

Na de játsszuk végig! Tegyük fel, hogy ma este megnézzük ugyanazt a filmet mondjuk a TV-ben, mert mind a ketten már régóta kinéztük magunknak. Vagy a szereplők miatt, vagy a történet miatt, vagy egyéb dolog miatt, de vágyunk arra, hogy ezt megnézzük és lássuk. Másnap beszélgetünk erről. Én -légy szíves fogadd el, hogy én- szándékosan úgy irányítom a beszélgetés, hogy bebizonyítsam a számodra, hogy milyen jól működik az emlékező képességed. A beszélgetésben nem a story fő szálára, nem a film legjellegzetesebb történéseire, nem a leglátványosabb részeire, képeire kérdezek rá, hanem  egy teljesen jellegtelen mellékepizódra, mondjuk arra, amikor a főhős véletlenül találkozik a barátjával.

Kérdezem, emlékszel rá? Aztán látom, hogy felidézed a történetet, és azt is látom, hogy megvan, előhívtad a képet. Tehát beszélhetünk ennek a részleteiről. Kérdésekkel irányítom a beszélgetést. Emlékszel, hogy történt? Te elmondod, és én csak azon a dolgokon megyek tovább kérdéseimmel, amit Te már felelevenítettél és megemlítesz. Mivel jött a főhős? Milyen színű volt az autó? Mi volt a főhősön? Bevolt-e gombolva a kabátja? Emlékszel, hogy mit mondott a barátja, stb. Akár 100 kérdés a részemről, és 100 helyes válasz a részedről!

Mi van megtanultad a filemet?

Ugye nem!

Hihetetlen de igaz, Te minden kérdésemre tudtál válaszolni, 100 kérdés és 100 helyes felelet, pedig ez a jelenet csak 38 másodpercig volt a filmben. Azt mondják az ehhez értők, ha az lett volna a feladatod, hogy megtanuld a filmet mert én kikérdezem, akkor az esetek többségében sokkal kevesebb kérdésemre tudtál volna helyesen válaszolni. Sajnos általában a hagyományos tanulási módszerünk kevesebbet tud a filmnézésnél.

De nézzük a részleteit ennek.  Amikor kiválasztunk egy filmet, akkor vágyunk arra, hogy teljesítsük, és  élvezzük azt. Amikor hozzáfogunk, akkor megpróbáljuk ebből a tevékenységből kirekeszteni az összes esetlegesen zavaró tényezőt. Az pedig egyáltalán nem baj, ha bárkivel együtt is tesszük ezt. Az sem baj, ha vele, vagy velük úgy menetközben sztorizgatunk, mert ez az első emlékeztetés. Általában kényelmes testhelyzetben, tehát hozzáülünk a dologhoz, beszűkített figyelemmel a filmre koncentrálunk. Agyunk egy nagyon fogékony, nagyon hatékony „üzemállapotba” kerül.

Ha ugyanezt, vagy közel ugyanezt a hatékonyságot kívánod magadnak a tanulásban, a nyelvtanulásban, akkor gyere és próbáld ki a Brainturbot! Persze a Brainturbo ennél jóval több, de talán ez is elég volt ahhoz, hogy felkeltsük érdeklődésedet és jelentkezz egy ingyenes próbaóránkra.


2016-06-17 10:10:10
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



AGYUNK KARBANTARTÁSA? ...avagy mit kellene tennünk azzal, ami a két fülünk között van.


Az emberek többsége nem is sejti, mi történik valójában az agyában. Pedig a kutatók olyan felfedezéseket tettek, amelyeket minden vállalatigazgatónak, szülőnek, tanárnak és tanulónak ismernie kellene, hogy jobban ki tudja használni a saját szellemi képességeit. Tehát nekünk mindnyájunknak ismernünk, tudnunk kellene, hogyan is működik az agyunk valójában, és miképpen hozhatjuk ki belőle a legtöbbet.

Dr.John Medina „Brain Rules” c. könyvében 12 tételben -merthogy ki is fejti- foglalta össze az agy karbantartását:

  1. A mozgás energizálja az agyat
  2. Az agy evolúciós termék
  3. Minden agy másképpen van “huzalozva”
  4. Az unalmas dolgokat az emberek mellőzik
  5. Az ismétlés az emlékezet alapja
  6. Emlékezz arra, hogy ismételned kell
  7. Figyelj a jó alvásra
  8. A tartós stressz rontja a teljesítményt
  9. Stimuláld az összes érzékszervet
  10. A vizualitás minden más benyomásnál hangsúlyosabb
  11. A férfi és női agy különbözik
  12. Az ember természetéből adódóan felfedező

A szerző azzal érvel, hogy a fejlődéspszichológiai kutatások egyértelműen azt mutatják, hogy a csecsemők egyfajta mini-kutatókként, megfigyelik a környezetüket, hipotéziseket* állítanak fel, majd cselekedetekkel tesztelik azokat. Persze nyilvánvaló, hogy minél több kognitív* sémával rendelkezünk valamiről, annál inkább támaszkodhatunk a már meglévő tudásunkra... Tömören, ez az állítás arra utal, hogy a kíváncsiság roppant fontos eleme a tanulásnak, melyre gyakran nem fektetünk elég nagy hangsúlyt.

Más, például a kognitiv.hu azok számára készült -olvashatjuk az oldal ismertetőjében-, akik meg akarják ismerni ilyen képességeiket, akik fontosnak tartják, hogy szellemileg is fittek legyenek… vagy akik csak játszani akarnak egy jót…Kognitív képességeink kihatnak mindenre, amit csinálunk. Hogy sikeresek leszünk-e munkánkban, céljaink elérésében, az nagyban azon múlik, hogy szellemi kapacitásunk jó formában van-e. A pszichológiai kutatások eredményeiből fejlesztett játékoknak az a célja, hogy mentális képességeinket fejleszthessük, karban tarthassuk úgy, hogy közben a feladatokat kikapcsolódásnak érezzük.

Ezzel a gondolattal rögtön kacsolódhatunk is a Brainturbohoz. All in one, minden egyben! Tudniillik itt az agyunk “karbantartása” szabadalmaztatott high-tech*-kel és ugyancsak szabadalmaztatott eljárással történik. Tulajdonképp egy mesterséges késztetés abból a célból, hogy a nyelvtudás megszerzése ne a tanulás robot munkája, hanem a kikapcsolódás érzése mellett egy sikeresen teljesíthető feladat lehessen. De rá kell hangolnod magad, mert ennek ellenére a Te feladatod marad, és mert a Brainturbo sem csodaszer, csak egy csodálatos módszer, akár a Te számodra is.

Hipotézis* = Részben igazolt tételeken alapuló feltevés. 
Kognitív* = Megismerő, a megismerésre vonatkozó; a gondolkodáson alapuló. 
High-tech* = csúcstechnológia, csúcstechnika, rendkívül fejlett technika, technológia.


2016-06-10 11:21:31
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



A tudományos-műszaki fejlődés és a modern számítógépes oktatás, nyelvoktatás.


A számítógépes oktatás fő célja, hogy segítsen a diákoknak lépést tartani a világ gyors fejlődésével. A vetítő eszközökkel, képekkel, filmekkel tehetjük érdekesebbé óráinkat. Fólián az általunk nyomtatott ábrákat mutathatjuk meg a tanulóinknak. Ettől korszerűbb a diafilm vetítése, ami kis képekből áll össze, és sokkal színesebb, összetettebb. A mai világban már ezek az eszközök igen háttérbe szorulnak, a videó és a számítógép váltotta fel őket. Velük már komolyabb elkészítésű filmeket is nézhetünk, ami egyértelműen segíti a diákokat abban, hogy könnyebben sajátítsák el a megtanulandó anyagot, hiszen a vizuális érzékelés sokkal hatékonyabb, mint csak a hallott anyag értelmezése.

Léteznek még speciális eszközök, amiket különböző tantárgyaknál alkalmazhatunk. Ide tartoznak a különböző számítógépes szimulációs programok. Például, létezik egy olyan számítógépes program, amiben különböző vegyszereket keverhetünk össze, és láthatjuk, hogy mi történik. Vannak olyan anyagok, amik keverednek, vannak, amik nem, sőt olyanok is, amik felrobbannak egymás hatására. Ez által a program által igen jól megtanulható a különböző vegyszerek közötti reakció. Vagy például egy másik program segítségével bemutathatjuk a víz körforgását a természetben.

Ma a legtöbbet használt eszközök az interaktív tábla és a multimédia, valamint az internet. A számítógéppel való oktatás látványosabb és érdekesebb, mint a hagyományos módszerek, hiszen láthatjuk, érezhetjük, hallhatjuk, amit el kell sajátítanunk; nem csak egyszerűen frontálisan van ránk zúdítva. Gyorsabb is olyan értelemben, hogy rövidebb idő alatt érthetik meg a diákok az előadott anyagot, ha szemléltetőeszközt is használunk. A fentebb említett szimulációk alkalmazásának segítségével pedig olyan dolgokat is megmutathatunk a gyerekeknek, amiket normális körülmények között sohasem láthatnának. Ez lenyűgözi őket, érdeklődnek iránta és könnyebben megtanulják az anyagot. Ez bizonyos fajta manipuláció, de pozitív hatású, ezért nem elítélendő.

Ha ez így van általában az oktatásnál, akkor ugye nem lehet másképp a nyelvoktatásnál sem? Mind ezek ellenére a nyelvoktatásban a legönzőbb módon érvelnek,  küzdenek a hagyományos formák mellett és az új, rendkívül korszerű és többszörösen hatékony módszerek mintegy „elfogadásként, elismerésként” maximum alternatív minősítést kapnak. Csak gondolj bele, talán még a Te gondolkozásodra is igaz ez?

De miért is?

Ha gondolataidban a választás szabadságát már élvezed, akkor legalább gyere el hozzánk és próbáld ki a Brainturbot!


2016-06-03 11:22:33
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



FELESLEGES A NYELVTANULÁS!


Már van egy szerkezet, ami feleslegessé teheti a nyelvtanulást?

Mindannyian voltunk már abban a helyzetben, amikor valahogy sehogy sem sikerül megértetnünk magunkat egy más nyelvet beszélővel. Ha nem beszéltük az illető nyelvét, vagy ha nem volt más közös idegen nyelvismeretünk, akkor ezen nem akadtunk fel. De ha igen és persze csak valamicskét beszéltük ezt a nyelvet, akkor bizony tovább erőlködtünk. Na, de ez már akár múltidő is lehet?

Vagyis úgy néz ki, hogy nemsokára vége ennek a korszaknak!

A Waverly Labs cég előrukkolt egy új találmánnyal, ami a „The Pilot” névre hallgat, egy fülbe illeszthető készülékkel, ami valós időben fordítja az idegen nyelvet. A jelenlegi nyelvek, amelyeket „megért” a kütyü a francia, spanyol, olasz és az angol. Az ígéretek szerint ez még bővülni fog.

Persze rögtön felmerül a kérdés, de vajon mennyiért?

Biztosan egy vagyonba kerül!
Tévedés! A készülék jelenlegi ára 129 dollár (durván 37 ezer forint), ami a lehetőségekhez képest valljuk be, olcsóbb, mint egy tanfolyam!

Oké, de mi van akkor, ha beszélni is akarok valami hasonló módon. Rossz hírünk van, erről még nem hallottunk, de az analógia kapcsán megjelent egy másik kütyü víziója, amit csak a szájunkba kell dugni. Jön a kérdés és a szájunkban a kütyü máris dúdolja a választ. Na de honnét a válasz tartalma, vagy talán ez a kütyü meghallja agyunkban keletkezett választ és rögtön -valós időben- dúdolásra fakad?

Manapság semmi sem lehetetlen, kicsit még várni kell ugyan, de jön az, aminek jönnie kell, meg az is, aminek nem kellene. Ha nagyon elrugaszkodunk gondolatainkban, akkor jöhet egy olyan kütyü is, ami bennünket helyettesít, ugyancsak valós időben és teljes értékűen.

És most a végszó, vagy talán epilógus; ezzel mi személy szerint nem leszünk többek!

Többek azzal vagyunk, ami bennünk van és sokszor kínkeservesen megszerzünk magunknak. Ha nyelvtanulásról van szó, akkor a „kínkeservesen”-t felejtsd el, gyere el hozzánk és próbáld ki a Brainturbot.


2016-05-29 23:12:43
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



Agytakarítás!


... avagy nyolc dolog, amit pucolj ki az életedből, és boldog leszel!

Mindenkinek vannak olyan szokásai, amik nem kedveznek különösebben a békés, nyugodt életnek. Minél több rossz szokást tart meg egy ember, és gyakorolja azt, annál inkább a rabjukká válik, mígnem a végén azonosul velük, és a kritikákra már csak a vállát rángatja, hogy persze, “de én ilyen vagyok” – olvashattuk a tudasfajta.com oldalán.

 

1. Panaszkodás. Ez az egyik legelterjedtebb emberi szokás. És egyben ez az egyik legárulkodóbb jele annak, hogy felelősségvállalás és konkrét cselekvés helyett másban keressük a hibát, egyszerűen a körülményeink áldozatává válunk. Te szívesen vagy a körülményeid áldozata? Megoldás: szívd fel magadat, és vedd a kezedbe a sorsod irányítását!

2. Pletykálkodás. Egy másik szintén gyakori rossz szokás. Mit jelent a számodra a pletyka? Miért pletykálkodsz? Nem azért, hogy ezzel tereld el saját magadról a figyelmet? A másokról való puszta feltételezések helyett objektív információkat keress. Baj esetén kibeszélés helyett mutass együttérzést.

3. Halogatás. A fontos dolgok halogatása végül mindig intenzív szorongáshoz vezet (pl. nem veszed fel a telefont). Ha tudod, hogy meg kellene csinálni egy feladatot, de eddig még nem vágtál bele, akkor csináld meg most. Miért tologatnád magad előtt? Inkább, vegyél egy mély lélegzetet, és tedd, amit tenned kell!

4. Szüntelenül csak a munka. Akár a te munkád a legfontosabb a világon, akár nem, mindenkinek szüksége van pihenésre. A hivatás az élet része, de pihenj néha, ne félj attól, hogy ha nem dolgozol, nem fogják látni, hogy létezel! Tehát lazíts!

5. Felesleges kiadások. Azt hiszem, ehhez nem kell túl sok magyarázat. Az időnk nagy részét olyan dolgok vásárlására (vagy vásárlásra szükséges pénz előteremtésére) fordítjuk, amelyek azon kívül, hogy az önérzetünket növelik, semmi másra nem jók.Fogadd el, hogy nem a tárgyak tesznek azzá, aki vagy.

6. Azon aggódni, hogy mit gondolnak mások. Talán meglepő ezt hallani, de az idő nagy részében az égvilágon senki semmit nem gondol rólad. Ezt most ne vedd rossz néven, egyszerűen csak a többiek is pont azzal vannak elfoglalva, hogy te éppen mit gondolsz róluk.

7. Perfekcionizmus és önbizalomhiány. A tökéletesség bűvöletében élni valójában állandó félelmet jelent. Ha maximalista vagy, akkor szinte állandóan kétségbe vagy esve, és mindent és mindenkit meg akarsz javítani. Ha mindig a hibákat keresed, majd javítasz rajtuk, aztán megint hibát keresel, amit javítani lehet, akkor romboló és szükségtelen ciklusokba kergeted magadat. Ha a hiányosságokat keresed, az elméd is a negatív dolgokkal kezd el azonosulni. Helyette próbálj meg a pozitív dolgokra fókuszálni: nem kell mindent tökéletessé tenni! (Nem is lehet.)

8. Rágódni a múlton, aggódni a jövőn. Ó, igen, ezek a legalattomosabb szokások. A félelem nagyon szereti ezeket a szokásokat, mert így állandó terrort tarthat az elmédben. Rettegsz, hogy a jövőben megismételed a múlt hibáit. Ha a múlt és a jövő között őrlődsz, soha nem leszel a jelenben. Márpedig mindened, amid van, az csak a jelen pillanatában van. Hogy szeretnéd a jelent tölteni? Tekints a múlt hibáira úgy, mint bölcs oktatómesterekre, amelyek alapján okos döntéseket hozhatsz a jelenben.

A megoldás?

-Ne panaszkodj, -ne pletykálkodj, -lazíts, -ne feledd; nem a vásárolt tárgyak tesznek azzá, ami vagy, -ne aggódj azon, hogy mások mit gondolnak rólad, -ne rágódj a múlton és ne aggódj a jövőd miatt inkább gyere el hozzánk és tanulj idegen nyelveket könnyen, gyorsan és stresszmentesen. Természetesen -ezt se halogasd!


2016-05-20 11:32:45
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



A BRAINTURBO EGY SMART SYSTEM A NYELVTANULÁSBAN!


Az angol "smart" szó azt jelenti: okos, agyafúrt. Manapság gyakran használjuk összetett kifejezések előtagjaként. A telefonunkat például így nevezzük: "smart phone", azaz "okostelefon". Azért hívjuk így, mert sok mindenre képes: telefon, számítógép, televízió és ki tudja, még mi egyetlen készülékben. Az okosság szempontjából azonban a tárgyaknál fontosabbak a rendszerek.

Ezek száma is szaporodik: beszélünk például okos egészségügyről, mezőgazdaságról, egyetemről, energetikai hálózatról, közlekedésről, kereskedelemről, okos autóról, otthonról és így tovább. De mitől lesz egy rendszer okos, vagy ahogy angolul mondják, mitől lesz belőle "smart system"? Az ilyen rendszereknek sokféle komponense van, és ezeknek olajozottan működő egésszé kell összeállniuk. Valójában folyamatokról beszélünk, amelyek adatgyűjtéssel kezdődnek és intelligens döntések végrehajtásával, majd az eredmények mérésével végződnek. Ember és gép egyaránt szerepet játszik bennük, ugrásszerű fejlődésüket, terjedésüket nem csekély részben infokommunikációs technológiai innovációknak köszönhetik. Az  "okos rendszerek" legfontosabb tulajdonságait, összetevőit lássuk a következő példán. Az okos rendszerekben az eszköznek mindig van valamilyen szenzora, van benne egy feldolgozó egység mondjuk számítógép. Reagálni tud  a szenzorok által közvetített és feldolgozott jelekre és kommunikálni képes valamilyen formában.

A fentiek alapján a Brainturbo egy smart system, ráadásul a tanulásban, történetesen a nyelvtanulásban!

Eddig azért nem neveztük annak, mert az előtt született meg, hogy az ilyen rendszereket smart-nak nevezték volna. A brainturbo technológiában a szenzor egy EEG, aminek a dolga, hogy figyelje a hallgató agyi válaszait. Egyrészt akkor, amikor a technológia maximalizálni igyekszik az egyén szellemi kapacitását, hogy jelentősen felgyorsítsa a rögzítés folyamatát, természetesen ezáltal radikálisan csökkentse a tanulásra fordított időt. Másrészt, mivel a szellemi kapacitás pillanatnyi szintje nem egy statikus állapot, másodperc tört része alatt is megváltozik, lehetővé teszi, hogy agyunk kommunikáljon egy számítógéppel, műszóval neuro-biofeedback üzemmódban vezérelje a folyamatot. Így agyunk mindig annyi információt (értsd: új ismeretet, tananyagot) kap, amennyit abban a pillanatban csak fogadni képes. Ha többet kapna, azt nem fogadná, ha kevesebbet, akkor részben üresjáratban pörögne. Ez az egyensúly visszahat az egyénre és mivel nincs hadakozása magával a folyamattal, a tanulással, így nagy lelki nyugalomban, mindenfajta stressz nélkül, maximális szellemi kapacitással teljesíti feladatát. Azt mondják hozzáértők, hogy hagyományos tanulási üzemmódban agyunk 2000 bit/s dolgozik, a Brainturbo által előállított üzemmódban ez akár 400 Mrd bit/sec is lehet, tehát van mit szabályozni.

Ha pedig a sebességkülönbségek alapján arra gondolunk, hogy egy egységnyi idő alatt mennyivel többet tanulhatunk, akkor egészen észveszejtő lehet a különbség.

Gyere el és próbáld ki ingyen!


2016-05-13 12:06:23
Mi garantálja a Brainturbo minőségét?



Iskoláink

Jelentkezés ingyenes próbaórára

Kérjük, töltsd ki a lenti adatlapot, és feltételen add meg a kért adatokat, hogy gyorsabb lehessen ügyintézésünk és minél előbb kipróbálhasd a Brainturbo módszert!
Név
Üzenet
Telefon
E-mail
Választott nyelvlabor
Mennyi: hat + kettő =
Egyelőre csak további információt szeretnék kapni!
nyelvtanulás blog, nyelvoktatási cikksorozat Agyturbo Kft. - Minden jog fenntartva
Brainturbo - A csúcstechnika és a csodálatos elme harmóniája!
Minőségi garancia